Julen över för denna gång

Hej alla i cyberspace.
Denna blogg  kommer att handla om mej  och mina hundar. Jag föder upp Kuvasz i liten skala och har även en underbar tik av rasen Eurasier. Mina hundar är Czezar, Busza + en hel del utplacerade på foder samt lilla Alice.

Vi var i Budapest i oktober och då blev min underbare Czezar Ungersk veteran champion, samt EUR Veteran Winner 2008


Detta året har varit bra på många sätt och vis. Utställningar har gått bra, både individuellt och i min avels & uppfödargrupp.


Från vänster Joakim med min tik Busza som är mamma till Zeus somjag håller, Zelma som min dotter Erika håller, Zelda som hennes ägare Susann håller och sist men inte minst Zetes som Emma håller.
Vi blev BIS 2:a i avelsgrupp och BIS 5:a i uppfödargrupp.



Nu är julen över för denna gång och vi ser framåt mot nästa äventyr.

Bandi (som är Buszas syster) löper och vi hoppas att hon och Czezar ska fatta tycke för varandra och att det resulterar i valpar i början på mars. Detta område kommer det att uppdateras på.

Nästa äventyr blir utställningen i Göteborg  3, 4, 5 januari.
Idag har förberedelserna för detta börjat, Czezar har blivit badad, Busza & Alice igennomborstade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0