Skönt med värme

Nu är det snart dax för en av årets stora höjdpunkter Kuvaszspecialen, denna gång i Västerås. Det är rekord även i år, 81 hundar anmälda. Det känns som att utställningarna dragit igång på allvar nu. Jag fick några bilder från SBHK:s utställning i Gränna från Zelmas matte & husse.



Här är jag med Three C´s feher Zelma som blev 3:e bästa tik där.
Hon tävlade en helg senare i Hässleholm och där blev hon BIR(bäst i ras) och fick CACIB.


Det var även premiär utomhus och som junior för min lille kille.



Här är jag med Three C`s havas Zixten, som fick HP(hederspris) på sin första officiella utställning.

Triprima zen Pherdinand "Czezar" var också med och blev BIM veteran samt 5:e bästa hane. Han blev då nerputtat till 2:a plats på "Årets Kuvasz" lista som denne gamle hund har toppat hittills.
Nästa helg är det som sagt Special och jag åker dit med


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0